Veterinární výjezdová služba v provozu, ošetření nutno objednat předem.

Očkování psa nebo kočky - jak a kdy?

Uvádíme nejčastější otázky ohledně očkování psů, štěňat, koček a koťat, na které se nás ptáte:

Je nutné kvůli očkování dovézt zvíře do veterinární ordinace nebo na veterinární kliniku?

Ne, očkování může provést veterinář u Vás doma. Naši pacienti očkovaní doma si mohdy ani nevšimnou, že vlastně byli "u veterináře". Naše veterina zajišťuje tuto službu v Hradci Králové a okolí - volejte 605 121 977.

Je třeba očkovat každý rok?

Aby mělo očkování smysl, resp. abyste splnili zákonnou povinnost (u psů), je třeba přeočkovávat pravidelně každý rok, resp. každé tři roky, podle použité vakcíny.

Je pravda, že bez čipování nelze psa naočkovat proti vzteklině?

Od 1.1.2020 musí být každý pes očipován. Více podrobností na stránce věnované čipování.

Co se stane, když zapomenu zvíře přeočkovat?

Nepřeočkované zvíře je vystaveno riziku, že chytne nebezpečnou nemoc, případně že ji dokonce přenese na člověka. Veterinář tedy musí obvykle zvíře opakovaně přeočkovat (v závislosti na použité vakcíně, např. dvakrát v rozpětí tří týdnů). Konkrétní situaci vždy konzultujte s veterinářem.

Jak poznám, kdy mát být zvíře přeočkováno?

Datum (resp. měsíc a rok) plánovaného přeočkování Vám veterinář vždy zapisuje do očkovacího průkazu či cestovního petpasu.  V případě nejasností se neváhejte obrátit na veterináře.

Pozor, častým omylem je, že majitelé považují datum expirace na nálepce naposledy použité vakcíny za datum přeočkování. Může tak dojít k nepříjemnému nedopatření a případnému zanedbání povinnosti očkovat. Datum plánovaného přeočkování najdete v kolonce "Příští návštěva" nebo "Platnost do". Viz obrázek níže.

Pozor také, je-li zvíře očkováno více různými vakcínami - každá z nich může vyžadovat přeočkování jindy (např. jedna po roce a jiná po třech letech). Vždy si zkontrolujte v očkovacím průkazu jak stránku se vzteklinou (angl. rabies), tak stránku s ostatními vakcínami.

Očkovací průkaz - vyznačeno datum příští návštěvy